خانه هوشمند آذین گستر

خانه هوشمند آذین گستر


سیستمهای ساختمان هوشمند در کرج :

سیستمهای ساختمان هوشمند در کرج ؛ خانه هوشمند خانه ای است که همه ی وسایل در آن به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. کنترل آب و هوا، چراغ ها، لوازم، قفل ها و انواع مختلفی از دوربین ها و مانتیورهایی که می توانند به خانه های هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می باشند.

سیستم های اختصاصی مانند Z-Wave Zigbee ،KNX و Control4 که برای ساختمان های هوشمند ساخته شده اند. شما می توانید از طریق وای فای و روی بستر اینترنت، این وسایل را کنترل کنید. همچنین برخی از آن ها ممکن است با بلوتوث هم قابل کنترل باشند؛ در این شرایط حتی می توان بدون استفاده از اینترنت هم آنها را کنترل کنید. هر یک از این سیستم ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهترین گزینه برای شما بستگی به نیاز و کاری دارد که می خواهید انجام دهید.

امروزه تکنیک‌های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان‌های بزرگ بکار گرفته‌می‌شود از قبیل کنترل نور، کنترل دما، کنترل درها و پنجره‌ها و پرده‌ها و یا سیستم‌های امنیتی و مدار بسته و غیره.

همچنین علاوه بر ایجاد آسایش و امنیت مضاعف درخانه به بهینه‌ سازی مصرف انرژی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های نگهداری ساختمان نیز کمک شایانی ‌می‌نماید. ضمناً این سیستم‌ها علاوه بر مخاطبین معمول خود می‌توانند در بهبود کیفیت زندگی افراد سالمند و معمولین نیز کمک شایانی نمایند. شما می توانید برای وسایل خانه ی خود زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد.

سیستم ساختمان هوشمند آذین گستر ، سیستمهای ساختمان هوشمند در کرج

سیستم ساختمان هوشمند آذین گستر

مزایای خانه هوشمند چیست ؟

    کنترل هوشمند روشنایی‌ها و سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع با توجه به حضور افراد

    فراهم کردن نور، دما و رطوبت مطلوب با مدیریت بهینه تجهیزات

    شناسایی تجهیزات معیوب و یا پرمصرف

    مانیتورینگ مصرف انرژی تجهیزات

    مدیریت هوشمند تجهیزات بر اساس عرضه و تقاضای انرژی

    افزایش ایمنی ساختمان با سیستم‌های اعلام و اطفای حریق

    افزایش امینیت ساختمان با سیستم‌های امنیتی و کنترل تردد پیشرفته

    استفاده از دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های دزدگیر جهت پایش دقیق فضاهای مهم ساختمان

    قطع خودکار گاز، آب و برق ساختمان در هنگام وقوع زلزله برای کاهش خسارات ثانوی

خانه هوشمند چگونه کار می کند ؟

خانه های تازه ساخته شده اغلب با زیرساخت های خانه هوشمند ساخته می شوند. از سوی دیگر، خانه های قدیمی تر می توانند با فن آوری های هوشمند تکمیل شوند. در حالی که بسیاری از سیستم های خانه هوشمند هنوز بر X10 یا Insteon اجرا می شوند، بلوتوث و Wi-Fi در محبوبیت، رشد داشته اند.

ZigBee و Z-Wave دو نوع از رایج ترین پروتکل های ارتباطات اتوماسیون خانگی در حال استفاده هستند. هر دو تکنولوژی شبکه مش، از سیگنال های رادیویی کوتاه برد، کم قدرت برای اتصال سیستم های خانه های هوشمند استفاده می کنند. اگر چه هر دو اپلیکیشن های خانه هوشمند را هدف قرار می دهند، Z-Wave بردی حدود 30 متر تا 10 متر Zigbee دارد، و Zigbee اغلب پیچیده تر از این دو در نظر گرفته شده است. تراشه های ZigBee از شرکت های مختلف در دسترس هستند، در حالی که تراشه های Z-Wave تنها از طرح های Sigma در دسترس هستند.

در سناریوهای ساده خانه هوشمند، رویدادها می توانند زمان بندی شوند یا راه اندازی شوند. رویدادهای زمانبندی شده، به عنوان مثال، مبتنی بر یک ساعت است که پرده ها را در ساعت 6:00 بعد از ظهر پایین می آورد، در حالی که رویدادهای راه اندازی شده به اقدامات در سیستم به صورت خودکار در آمده، بستگی دارد؛ برای مثال، هنگامی که گوشی هوشمند مالک به در می رسد، قفل هوشمند باز می شود و چراغ هوشمند روشن می گردد.

ساختمان های هوشمند:

سیستمهای ساختمان هوشمند در کرج ؛ در حالی که همه خانه های هوشمند، یک ساختمان هوشمند هستند، هر ساختمان هوشمندی، یک خانه هوشمند نیست. ساختمان های سازمانی، تجاری، صنعتی و مسکونی در هر شکل و اندازه ای  از جمله دفاتر، آسمان خراش ها، ساختمان های آپارتمانی، و دفاتر و اقامتگاه های چند مستاجری، از فن آوری های IoT برای بهبود کارایی ساختمان، کاهش هزینه های انرژی و اثرات زیست محیطی و تضمین امنیت، و همچنین بهبود رضایت شغلی استفاده می کنند.

هوشمندسازی ساختمان آذین گستر

هوشمندسازی ساختمان آذین گستر

چگونه سیستم خانه را هوشمند کنیم؟

ابتدا باید “هاب” یا ابزار کنترل‌کننده هوشمند خود را انتخاب کنید. یک راه خوب برای ایده‌پردازی در مورد ساختن سیستم هوشمند خانه این است که گروهی از خانه‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید، سپس به دنبال محصولاتی بروید که با اکوسیستمی که انتخاب کرده‌اید، سازگاری کند.

در حال حاضر محبوب‌ترین گروه‌ها در خانه‌های هوشمند لوازم آشپزخانه، مانیتور بچه، دوربین، زنگ درب، باغچه، سیستم روشنایی، شبکه، سیستم‌های امنیتی، اسپیکرها و ترموستات است. بنابراین حرکت هوشمندانه، انتخاب یک یا چند عدد از این گروه‌ها بر حسب نیاز است. بعد از انتخاب چیزی که برای شما مناسب است، باید بررسی کنید که آیا با “آمازون الکسا” (Amazon Alexa) ، “گوگل اسیستنت” (Google Assistant) ، “اپل هوم‌کیت” (Apple HomeKit) و یا “ورکس ویت نست”  (Works with Nest) کار می‌کند یا خیر.

امنیت در خانه هوشمند:

در سیستم هوشمند و نرم افزار هوشمند می توانید زمانی که در منزل حضور ندارید و مسافرت هستید سناریو حضور در محل را اجرا کنید .با اجرای این سناریو اتفاقاتی در منزل صورت می پذیرد که تداعی می کند شخصی در منزل حضور دارد مثلا برخی چراغ ها به صورت اتفاقی روشن و بعد از چند دقیقه خاموش می کند ، پرده های سالن را روز باز و شب می بندد و حتی موزیکی را با صدای بلند پخش می کند تا اگر سارقین ساختمان را تحت نظر قرار داده باشند با این اتفاقات مطمئن شوند که شخص یا اشخاص در منزل حضور دارند و قید سرقت از منزل شما را می زنند این کار در واقع یک نوع پیشگیری از سرقت می باشد و باعث می شود فکر سرقت از منزل شما از سرشان بیرون برود.

همچنین توسط سنسورهای حرکتی در بیرون و دوربین های مدار بسته تحت شبکه زمانی که سنسورها حرکت مشکوکی را شناسایی کردند توسط نرم افزار هوشمند شما را مطلع می سازند. در همان لحظه و در هر نقطه از جهان که باشید توسط اینترنت می توانید تصاویر ساختمان را به صورت زنده مشاهده کنید.  در صورت نیاز سیستم هشدار را فعال و یا حتی توسط بلندگوهای کار شده در منزل صحبت کنید و به سارقان هشدار دهید. مثلا بگویید شما شناسایی شدید به پلیس اطلاع رسانی شده و در حال رسیدن به محل هستند خلاصه که خانه هوشمند شما می تواند از خودش محافظت کند. با هر ترفندی سارقان را از فکر سرقت منزل شما منصرف کنه.

سیستمهای ساختمان هوشمند

امنیت خانه هوشمندامنیت ساختمان هوشمندخانه هوشمندخانه هوشمند چگونه کار می کند؟ساختمان هوشمندساختمان هوشمند چگونه کار می کند؟سیستم خانه هوشمندسیستم ساختمان هوشمندمزایای خانه هوشمندمزایای ساختمان هوشمند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *